tag:blogger.com,1999:blog-9643411.post1132793189120264932..comments2024-03-28T09:58:40.496+01:00Comments on Klimakterie häxan: Bilen på allas läpparKlimakteriehäxanhttp://www.blogger.com/profile/17407004306657073172noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-67428369724680820362010-01-29T13:13:14.838+01:002010-01-29T13:13:14.838+01:00Vår familjefolka hette ´Eberspächer´ - den som min...Vår familjefolka hette ´Eberspächer´ - den som minns 1950/60 talet förstår varför) och värmde upp sig på tidinställd beställning.<br /> Min nuvarande bilvän heter Ato ( kort för Audi 2). Jag förstår att du skäms som inte kommer ihåg din väns namn.<br /><br />Lenas systerAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-16512180346624434442010-01-27T20:12:46.457+01:002010-01-27T20:12:46.457+01:00Min Saab hette också något men skam till sägandes ...Min Saab hette också något men skam till sägandes kan jag inte komma på vad!!!Klimakteriehäxanhttps://www.blogger.com/profile/17407004306657073172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-21517534931508459732010-01-27T17:52:18.451+01:002010-01-27T17:52:18.451+01:00Vilken resa!
Den första bilen är det nåt extra m...Vilken resa! <br /><br />Den första bilen är det nåt extra med. Men din var bra mycket billigare, vår första folkvagnsbubbla kostade 3000:- 1974Den hette Axel Kardan och när maken sålde den på en bilfirma svarade vi inte telefonen på länge efteråt... den startade inte utan att man sprang igång den. <br /><br />Det var nog tur på den tiden att trafiken inte var så hård...Bloggbladhttps://www.blogger.com/profile/09786989430515351032noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-17763418646257822522010-01-27T13:00:18.192+01:002010-01-27T13:00:18.192+01:00Vilken snyftstory! Tur att det var ett lyckligt sl...Vilken snyftstory! Tur att det var ett lyckligt slut och man får ju glädjas åt att ni i a f hade det mysigt ihop många gånger.<br />Så ärlig men ack så grym mekanikern var : dödsdom. Jag ryser.<br /><br />KulsprutanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-17803610274775990052010-01-27T12:08:29.739+01:002010-01-27T12:08:29.739+01:00Jag/vi är inne på vår fjärde saab nu. Det var ocks...Jag/vi är inne på vår fjärde saab nu. Det var också det vanligaste märket i familjen när jag växte upp.<br /><br />96:an hade inga problem med att starta efter att ha stått ouppvärmd över dagen i 30-gradig kyla. (Däremot med att rymma en barnvagn.)<br /><br />I somras fick vi veta nyttan med att ha plåtfälgar. Vi hade det och körde så olyckligt över en trottoarkant att den blev tillbucklad. Eftersom det var plåtfälg kunde däckverkstan banka till den så den återtog rätt form. Med en aluminiumfälg hade det tydligen inte gått att göra så.Cecilia Nhttps://www.blogger.com/profile/11052422647659803957noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-16348636354348246812010-01-27T10:57:02.815+01:002010-01-27T10:57:02.815+01:00Min sambo har varit Saabägare så länge vi känt var...Min sambo har varit Saabägare så länge vi känt varandra (mina barn kallar honom t o m Saabmannen), så därför kör jag Saab de få gånger jag kör bil... Det känns både tryggt och bekvämt, så vi är lite lättade nu när affären är klar(?)Gunillahttp://iwillnevergiveup.blogg.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9643411.post-72343165581251703352010-01-26T22:25:14.847+01:002010-01-26T22:25:14.847+01:00Någon Saab har jag aldrig ägt men en hel del andra...Någon Saab har jag aldrig ägt men en hel del andra bilar i ungefär samma skick som din. Och lika kära har de varit. Speciellt min gamla högerstyrda illröda Folka. Den var lagad med elteip och ståltråd på sina ställen och tuffade på som bara den. Det är en viss charm med de där gamla bilarna. I alla fall så länge som de fungerar.<br /><br />Dessutom tycker jag det är skönt att Saab-affären gått i lås. Det skulle kännas konstigt om Saab eller Volvo försvann som "svenska" bilmärken.Cickihttps://www.blogger.com/profile/04390674854867397454noreply@blogger.com