Nu finns den, den mest tidsanpassade och rykande aktuella presenten som kan tänkas.
Visserligen använder vi väl oftast pappersnäsdukar numera om snoret rinner, men en välklädd herre förväntas ändå ha en prydlig näsduk i fin textil i bröstfickan. Med den kan man signalera saker, kanske humör eller något mer subtilt.
För den som är i takt med tiden – läs "mitt i finanskrisen" – har nu den nya, perfekta näsduken tagits fram, lämplig att torka tårarna över den usla ekonomin med. Broderad på det vita tyget finns ett budskap som är tydligt, även om det inte är något att direkt skryta med. "The Dow Jones Hanky" visar börsutvecklingen i USA under de senaste fem åren. Kurvan går inte att missförstå.
Tina Roth Eisenberg är en schweizisk designer i New York som kommit på idén. Och skulle man vilja visa sitt eget företags utveckling, eller hur det gått för den privata aktieportföljen, går det bra att få en specialsydd näsduk, med "rätt" kurva, för det facila priset av 95 dollar.
Och se! alla presentproblem är lösta!
Copyright Klimakteriehäxan
Bilden från Swissmiss
Härlig idé, men 95 dollar, jå, det är i alla fall ett företag som inte kommer att lida p g av just finanskrisen. Hälsningar / ela
SvaraRaderaHåller med föregående talare. Dyrt men en kul idé.
SvaraRaderaHåller helt med om prislappen! Man kanske kan spara idén tills kurvan har gått rejält uppåt igen?
SvaraRaderaUppfinningsrikedomen är uppenbarligen outtömlig! Tänk att få snyta sig i själva finanskrisen...
SvaraRaderaHimla kul idé - men om jag skulle visa kurvan för mitt företag skulle jag bara köra rakt över med symaskinen.... billigt. Två spår - för firman går som på räls. Lugnt och stadigt utan besvärande kurvor.
SvaraRaderatja, fast jag gillar personliga grejer.
SvaraRaderaTvärtom kan bli lite skrytsamt :)