"Ja, det är en gräslig bok på många sätt: substanslös, repetitiv och stilistiskt infantil."
-Per Schlingmann, en gång en av hjärnorna bakom Moderaternas lyckosamma omdaning med prefixet "nya", har skrivit "Så vinner du kommunikationskriget: Med berättelsen som vapen". Verket sågas i de recensioner jag hittills sett. Citatet ovan är hämtat från Svenska Dagbladet. Och jag kan inte låta bli att förundras över logiken: samtidigt som man recenserar färre böcker ger man en som enligt recensenten ingen behöver läsa en helsida i papperstidningen. Hur tänkte vi då då, kulturredaktören? Kunde man inte ha ägnat åtminstone en liten del av utrymmet till att skriva om något som folk vill och kanske rent av bör läsa, med behållning? Skrivet av någon som inte redan har ständig plats i en medial tyckarsoffa någonstans?
Det kan väl inte vara särskilt många som hade tänkt läsa den boken ändå, oavsett recensionerna???
SvaraRaderaHahaha :-) Så klart! Huvudet på spiken!
SvaraRaderabra fråga!
SvaraRaderaEnormt relevant fråga!
SvaraRaderaKulsprutan