Alla journalistiska arbetsplatser dignade under krav från panikslagna mediebaroner, alla hetsades till att skapa "klick", väcka uppmärksamhet, skit samma om vad eller hur.
Copyright Klimakteriehäxan
Klimakteriehäxan – finns hon? Ja! Om du inte redan är en, så blir du sannolikt en, tro mig. Och kanske känner du igen dig i mig, i alla fall lite!? Min blogg är till främst för mig själv och min skriv- och fotoklåda, det är bara att erkänna. Men du är väldigt välkommen hit! Kom, kom igen, kommentera gärna!
Copyright Klimakteriehäxan
En sorglig utveckling.
SvaraRaderaJa. Och inte tror jag det går att vända den heller, knappt ens påverka den i en sundare riktning.
RaderaHar på sistone läst några deckare där bland annat reportrar och skribenter på dagstidningar är inblandade. Å japp. Micke Micke Leijnegard har så rätt, så rätt. Det spelar ingen roll alls hur dåligt en artikel är skriven. Det är klicken som räknas. Trist!
SvaraRaderaVäldigt tråkig utveckling som i förlängningen får eländiga konsekvenser, som ringar på vattnet.
Raderaen blir andfådd bara av att läsa meningen. och vad tjänar det till?
SvaraRaderaFör medier som finansieras med reklam betyder klicken massor. Men även de som inte tar in annonspengar deltar frenetiskt i klickjakten.
RaderaVerkligen tänkvärt! Och detta känns som en riktigt trist utveckling.
SvaraRaderaJa och man står fullständigt maktlös, kan bara huka!
Radera