Tveksamhet uppstod, men till slut konstaterade en av dem att jag visserligen hade betalat min parkering, men med angivande av fel områdeskod. Jag hade klickat i "besökande Rosenlund" i stället för "taxa 3" eller vilken taxa det nu var. Att jag bara ställt bilen en pytteliten bit från sjukhuset spelade ingen roll.
Faktum kvarstår: jag hade betalat och såvitt jag begriper gick mina 40 kronor till rätt ställe – det gör väl alla parkeringspengar oavsett taxeområde (inte privata parkeringar, det begriper jag)?
Måste få protestera. Tycker inte jag ska behöva betala 900 kronor till. OK, jag gjorde väl ett misstag, men ett väldigt litet, håll med om det! Och jag kommer inte att göra om det. Men jag betalar (nästan) ALLTID p-avgift. Sämre pengar än de som går till p-böter finns faktiskt inte.
Det här blev en inte så skojig bild till LillaSysters tema, men man kan ju ändå inte klaga på färgen! Men klagat hos polisen, det har jag gjort. Hoppas förstås inte på framgång, men tyckte det var värt ett försök.
Copyright Klimakteriehäxan


krävs minst fem års högskoleutbildning för att kunna parkera rätt i storstäder; välja rätt app, rätt dag, rätt kod…
SvaraRaderaP.S.
SvaraRaderadu måste ändå betala böten innan överklagan, lycka till!
Håller med dej till 100%, har själv råkat ut för liknande.... det är uträknat med alla appar å skit att det ska vara så krångligt som möjligt, för DÅ kan man göra fel å DÅ tjänar de pengar på det.... bedrövligt!
SvaraRaderaVäldigt annorlunda "färgsprak"... lider med dej!
...Ibland undrar man om P-vaktbolagen har provision.
SvaraRaderaJa; de har ett viktigt uppdrag, annars skulle ju folk parkera hur som helst och det skulle ju leda till ödestrigra konsekvenvser, inte minst för ut- och infarter etc. Men de är ju helt omedgörliga. Man har ju inga konsumenträttigheter alls(?)
I vintermörkret råkade jag knappra in en fel siffra för registreringsnumret för vår bil på mobilen, då en P-plats skulle betalas. Sedan fick vi P-böter. Jag blev ju förvånad, men undersökte saken närmare och googlade fram att aktuellt reg.numer - en siffra från vårt bil.reg.nr - var för en släpvagn i Västerbotten och inte vår bil - och lyfte det misstaget. De hade ju lappat en bil och inte en släpvagn. Men i P-branschen har alltid kunden fel!