lördag, juni 15, 2019

Vill du lyssna? Var så god!

Nu finns "I ljust minne bevarad" som ljudbok, gratis att lyssna på. Klicka bara på länken!

Det tar två timmar och sexton minuter av ditt liv att följa två kvinnors öden värda att minnas: Lena och Ulla-Carin, sedda genom mina ögon. Den ena har du aldrig förut hört talas om, den andra har du haft i din tv hur många gånger som helst, fast det är några år sedan nu.

Det handlar om många bitar av deras liv: om arbete, kärlek, bröllop och barn. Men båda kvinnorna drabbas av obotlig sjukdom. Lena fick cancer, Ulla-Carin ALS (Amyotrofisk Lateral Skleros). Och de mötte döden på helt olika sätt.

Ljudversionen har kommit till tack vare två entusiaster, Mikael Katzeff och Micke Seid, båda djupt engagerade i arbetet för ökad forskning framför allt kring ALS. Tack vare att Micke och Micke hanterat det tekniska finns alltså texten nu att lyssna till. Det är min röst du hör.

Boken har redan lästs av nästan fem tusen personer, men jag hoppas förstås på fler. Kanske inspirerar det någon att skicka en slant till Cancerfonden eller Ulla-Carin Linduists stiftelse för ALS-forskning. I så fall blir jag glad! Och tacksam!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det har tagit lång tid, men roligt att det äntligen är klart!

      Radera
  2. Lyssnade bara i några minuter, men måste säga att ditt röstläge är helt perfekt för att läsa just den boken. Så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Jag känner förstås mycket för texten ... om du lyssnar vidare kommer du att höra att rösten skakar lite ibland.

      Radera