måndag, december 10, 2012

Kan du hjälpa Flemming till toppen?

Det blir en saknadens afton denna måndag. Inget nytt avsnitt av den danska serien Lykke i SVT1! Där blir det i stället fest i Stadshuset för dem som hedrats med årets Nobelpris. Inte precis samma sorts underhållning anser jag, som kommer att sakna ”depressionskomedin” med inte bara Lykke utan också den oförglömlige Flemming.

Men det finns en tröst. För det är alldeles uppenbart att det inte bara är jag som fastnat för Flemming. På programmets hemsida erbjuds vi nämligen att spela Flemming-spelet. Så här beskrivs det:
”Du är Flemming och du drömmer om att komma till toppen. Du ska samla stresspiller och hitta nyckeln som för dig till direktionen. Lycka till med karriären!”

Om det är enkelt? Inte om du frågar mig, som inte lyckats komma mer än ett par kliv framåt innan Flemming störtar mot djupet – ja där känner han sig förmodligen hemma, som den misslyckade chefsperson han är. Testa själv genom att klicka på länken!
Nästa måndag ska Lykke vara tillbaka i rutan igen.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Det var en till som suckade i soffan här igår... min man som sällan ser på såna snälla program som jag gillar, har följt serien från början. Jag kom in i höstas, vet inte varför jag inte lockades av det första avsnittet - men nu älskar jag det! Speciellt flumföräldrarna är roliga, jag känner igen stilen från min ungdom...

    SvaraRadera
  2. Anonym3:40 em

    Men herre jösses - VAD ska ske om han kommer till toppen????
    Jag tror det är mer humant för de anställda på det fiktiva företaget att inte försöka få honom dit. Vilket kaos!!!

    Apropå Nobel-pris vore det rejält kul att ha mycket att säja till om i valet av vinnare. Framför allt när det gäller litteratur- och freds-priserna.
    Man kan ju alltid drömma.......i stil med Flemmi(n)g :o)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Hav tröst, Bloggblad med make! Bara ett par dagars väntan kvar nu ...
    Kulsprutan - ja visst borde vi väl platsa i SvAk? Fast i norska Nobel-kommittén blir det nog svårare att tränga sig in!

    SvaraRadera