söndag, maj 24, 2015

Bokhylla - ett magiskt ord

Tänk så lustiga de kan vara i reklambranschen! Även om de bokhyllor jag stött på utan undantag innehållit mer än en bok. Så även de i Akademibokhandeln, där skylten sitter, i hopp om storförsäljning inför kommande semestrar och ledig tid med läsmöjligheter (får man anta och hoppas).

Fast det blir väl sällan av att man räknar i sin hylla, lika lite som man rensar ... och önskelistan är likväl ständigt lång för även den innehåller ju mer än en bok! Och med den meningen blir det precis som med de flesta andra: betydelsen förändras med betoningen. Ord är magiska, inte sant?

Saknar bloggstafetten SKYLTSÖNDAG. Där hade denna bild passat som hand i handske! Nu får ni betrakta den som en lysande solitär i genren ... medan jag tänker att jag skulle nog själv bättre behöva hyllas med en extra hylla än med ännu en bok ...

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. jag rensar väl inte men blir ofta glatt överraskad när jag studerar min spännande boksamling ♥

    SvaraRadera
  2. hahah, tröga jag fattar... hyllar nämligen en student med en bok :)

    SvaraRadera
  3. Det är allt fint med en omfångstrik bokhylla i huset. Med e-böcker blir det ingen alls. Det är min enda invändning mot e-boken.

    SvaraRadera
  4. Mycket vitsig affisch! Jag började räkna böckerna i mitt eget rum. Där kom jag upp i 700 ca. Sen orkade jag inte längre, vi har femton bokhyllor till i huset och i vissa står böckerna i dubbla rader. ( I IKEA:s lagerbokhyllor får de plats.)

    Men jag säger som du, när man börjar titta i hyllorna hittar man många spännande böcker. Jag har slutat köpa böcker på rea eftersom jag på sistone köpt böcker som jag redan haft. Det blir biblioteket i fortsättningen.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Inte har jag räknat, men platsbrist gjord att jag rensade ut som jag skulle göra mig av ... det gick inte, ett antal lådor i förrådet finns. jag hittade böcker jag glömt för länge sedan.

    SvaraRadera