fredag, juni 13, 2014

Veckans fönster är OMRINGAT

En båttur med Waxholmsbolagets Ballerina från Ropsten förra helgen bjöd mig på vyer jag faktiskt aldrig tidigare sett. De fina norra förorterna sedda från sjösidan får en rent av att häpna stundtals. Vilka kåkar, vilka altaner, vilka bryggor, vilka båtar! Och vilka stora fönster! Som naturligtvis bjuder de boende på helt fantastisk utsikt, speciellt när huset ligger på en holme omringad av vatten!

Ja ni ser själva och kan säkert tänka er hur de har det därinne bakom de många fönstren ... antagligen vackert också vintertid, även om åtminstone jag gillar sommaren bättre, särskilt om jag ska befinna mig på eller vid vatten.

OMRINGAT är denna veckans nyckelord för Veckans fönster. Alldeles bortsett från det kan jag rekommendera den där båtturen. Det kändes som att vara turist på riktigt, en halvtimme hemifrån!

Kontakt med vatten har man också vid Stockholms stadshus. Där är fönstren omringade av vildvin, en extra ram kring stadens siluett som speglar sig i glaset.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym11:12 em

    Vad härligt med en båttur, det är alltid kul att turista i sin egen omnejd, man blir ofta självblind på allt det vackra. Fint fönster med växten runt, läste först att det var omringat av vildsvin, hehe...

    SvaraRadera
  2. Gröna blad är det bästa som kan omringa ett fönster.

    SvaraRadera
  3. "Tänkte inte på det"...Fönster omringat av vatten, hade jag kommit på det , så hade ju veckans uppgift blivit lättare.

    SvaraRadera
  4. En ö med hus inkl. fönster, smart lösning på omringat!

    SvaraRadera
  5. Vill du åka en riktigt härlig båttur, så googla på Svenska hurtigruten - den kan jag rekommendera!
    Vackert, både båtresan och vårt fina stadshus!

    SvaraRadera