söndag, maj 31, 2020

Den har jag letat efter!

Tydligt skyltat är det till denna fantastiska serviceinrättning. Som jag har letat! För varje vår när man dristar sig till att ta fram cykeln är ju hjulen platta. Då gäller det att hitta en pump med lite sommarluft i ...

De finns, de där pumparna som är gratis att nyttja. Men de är oftast inte användbara. Där står man och gnider sina geniknölar tills de i princip är utplånade, fast inte hjälper det. Däcken är fortsatt platta. Tänk om jag hade sprungit på den här saken!

Kolla bara: här får du hjälp med både barnvagn, rullstol och cykel. Och inte alls bara med lite luft, här finns verktyg också, för den händige. Det står "självservice" utanpå, men jag tycker det ska kallas Service. Med stort S. Afa fastigheter ska ha stort tack. Kan denna förnämliga företeelse möjligen yngla av sig? Som en liten present på Mors dag, till exempel? Skulle garanterat bli uppskattat av fler än mig. Fler skyltar:

Bild på fasadskylt från Times Square i New York, tagen härom dagen av min väninna som
bor på Manhattan, mitt i centrum för corona-pandemin. "Ett folktomt Times Square är
som kaffe utan kaffein - inte som vi vill ha det, men det får gå".
Någon har krånglat sig ut på stammen som hänger över Årstavikens vatten och lyckats
sätta dit en skylt, eller är det en tavla? Texten är svår att tyda men jag tror att det står
"Oh Hold Hold On". Allmän uppmuntran eller vad?
Den här hälsningen plåtade jag i påskas. Vem som står bakom graffitimålningen på klotterplanket vid Hornstull vet jag förstås inte. Och nu är det länge sedan det målats
över med andra budskap, men det fick bli en liten skyltrepris ändå med anledning av
dagen.
Här är väl kommentar numera överflödig?
Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Vilka suveräna skyltar du hittat! Perfekt med en luftpump!

    Och jag tycker att tavlan är jättefin där den sitter så nära att svepas med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den där pumpen! Undrar hur länge den där saken i trädet hänger kvar?

      Radera
  2. Tavlan här har jag också sett och klurat på. Och man kan ju undra hur länge stammen här ska hålla sig kvar. Pumpen är perfekt och en liknande har jag sett vid Slussen, mellan "Blå dörren" och hotellet. Men vet inte om det är AFA som står bakom den. Men vet att den fungerar. Eller fungerade i veckan när vi var där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den på Slussen har jag missat! Vet att det fanns en där förut, funkade förstås inte när jag behövde den. Sak samma vid Hornstull.

      Radera
  3. Servicestationen som AFA Fastigheter har satt upp för de boende är helt suverän. Antar är att den är till att nyttjas av de som bor där. Stor eloge!
    Skylten från New York säger allt och lite därtill...
    Skylten på trädet är aningen mystisk. Antingen är det en uppmaning till någon som ramlat ned i vattnet att hålla sig fast tills räddningen kommer, eller så har den en anknytning till Covid-19, typ kämpa på.
    Min mamma - ja, vad ska den skylten betyda...
    Åsså min favo igen, sista skylten.
    Bra skyltat där! Tusen tack för din skyltskörd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var riktigt nöjd med min skyltskörd i dag ....

      Radera