fredag, maj 15, 2020

Dags att uppmärksamma tvåorna!

Att vinna ger guld. Men man ska inte förakta ett silver heller. Det är väl det Elisa Matilda tagit fasta på när hon bestämde sig för veckans fem fredagsfrågor, får man anta. För det handlar om idel andraplatser:
  1. Vad köpte du senast i andra hand? Pocketbok.
  2. Vilken rätt tar du gärna en andra portion av? Vilken tar jag inte med glädje en ny omgång av, skulle man också kunna fråga ...  Kalla mig matglad. Men dillkött är en klassisk favorit.
  3. Vad är något du har dubbel uppsättning av? Solhattar. Får man använda dem i år?
  4. Vilken uppföljare är bättre än originalfilmen? "A Star is Born" med Lady Gaga och Bradley Cooper. Fast jag skulle vilja se om en tidigare version, också.
  5. När kom du senast tvåa i någonting? I en tävlingsomgång i WordFeud.
Copyright Klimakteriehäxan

24 kommentarer:

  1. Solen lär inte lämna Sverige... det var för länge sedan jag gjorde dillkött, mums.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har heller inte gjort på länge, men blev bjuden nyligen. Underbart gott.

      Radera
  2. Vi har valt samma film. Den enda versionen jag har sett förut den här sista är den med Judy Garland och James Mason.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Det finns en med Barbara Streisand och Kris Kristofferson också! Jag vill faktiskt se om båda!

      Radera
  3. Smart att komma på det - inte tänkte jag på att det var idel tvåor :-).
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många tvåor finns det ...

      Radera
    2. Jag läste bara frågorna, inte rubriken först. Men jag såg ju den när jag tittade tillbaka. :-)
      Ingrid

      Radera
  4. Dillkött, där påminde du mig, det är ju bara så gott!!
    Tvåa i WordFeud, det har jag nu lärt mig att man kan bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I WF-turneringarna är man åtta i gruppen, så man spelar sju matcher mot folk man inte har en aning om vilka det är. Kanske något för dig också?

      Radera
  5. dillkött är jättegott. har dock inte gjort det på länge. jag skulle vilja se den där filmen med Streisand och Kris Kristofferson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge sen för mig också - och jag har verkligen tänkt jaga rätt på just den filmen!

      Radera
  6. Pocketböcker ja, vi får in massor på loppis, en del ser helt nya o olästa ut. En femma styck kostar de, hutlöst billigt! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt bra bokpris, verkligen!!!

      Radera
  7. Dillkött har jag inte ätit på evigheter och en rätt jag alldeles glömt bort, så tack för middagstipset. Jag hoppas vi får använda solhatt denna sommar fast det känns långt bort just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja solhatten känns mer omöjlig än dillköttet för närvarande ...

      Radera
  8. Å jag som trodde att du med ditt ordförråd och din strålande allmänbildning är van att komma etta i Wordfeud;-)
    Ta också gärna extra omgångar på mat jag gillar, och dillkött platsar nog tyvärr inte in i den kategorin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stenhård konkurrens i WF, jag lovar! Både med folk jag känner och såna som bara är ett id i mobilen. Tänk att du inte gillar dillkött som är så gott!!!! (men det finns otroligt mycket god mat man kan stoppa i sig).

      Radera
  9. Nya A star is Born är inte dum, gillade också den med Barbara Streisand och Kris Kristofferson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var jättebra, inte minst Bradley Cooper!

      Radera
  10. Visste inte att de gjort en ny version av A star is born. Det är nummer fyra i ordningen, första gjorden 1937. Den har jag inte sett men så klart har jag sett Judy Garland och Barbra Streisand.

    Dillkött, inte dumt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se den! Och gör som vi andra, bli kär i Bradley (den nyktra versionen). Jag hade inte en susning om vem han var innan jag såg filmen. Måste göra dillkött snart.

      Radera
  11. Länge sen jag åt dillkött - måste nog föreslå maken att vi lagar det snart. Solhatt har jag också flera av.

    SvaraRadera
  12. Dillkött var det länge sedan jag lagade. Gick ju toppenbra att fixa i slökokaren. Helt klart gott! :)

    SvaraRadera
  13. Visst inte att "A star is born" fanns tidigare. MEn har inte ens sett den "nya" :D

    SvaraRadera