torsdag, juli 15, 2021

Tips för sommarkvällar

Helgfrågan i sommaredition består av tre att välja mellan, besvara en eller två eller alla!

Den tredje och sista som Mia i bokhörnan lagt upp är en efterlysning: har du något semestertips att dela med dig av? Jag väljer att vidarebefordra ett tv-tips jag själv fått, fast jag minns förstås inte av vem. Hur som helst nappade jag, och jag är fast! Det är en krimserie som finns på HBO, "Mare of Easttown" i sju knappt timslånga delar.

Kanske är jag fördomsfull, men jag väntar mig liksom inte att se Kate Winslet som polis, inte som farmor - och knappast som en frånskild mogen dam som raggar engångsligg på krogen heller ... men där har ni hennes kriminalinspektör i ett nötskal! Bra skådespeleri utan tvekan, och en intrig som tätnar. Jag har inte sett hela än. Tror hur som helst att den kommer att hålla. 

Och när den envisa hettan lägger sig frampå kvällskvisten är det rätt mysigt att ha något som framkallar en och annan rysning längs ryggraden, eller hur?

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Kalla kårar var ett intressant tips för att få svalka :D

    SvaraRadera
  2. det har blivit mer bokläsning än film

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har som bekant sin tid. I skuggan funkar bok bättre!

      Radera
  3. Alltså var inte Kate Winslet och di Caprio huvudkaraktärerna i Titanic - filmen alltså?? Har noll koll på henne och hennes karriär efter succén i Titanic. Kul att se att du som vanligt har järnkoll:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var de. Men jag har inte sett Titanic.... det är något med Estonia tror jag ... I The Holiday är hon fortfarande ung och rar!

      Radera
  4. Tack för tipset! Verkar spännande. Jag ser så lite på tv/serier dessa vackra sommarkvällar. Men det kan ju komma regniga dagar och kvällar då jag parkerar mig i tv fåtöljen.
    Nu blir det mer balkonghäng med en bok när solen dalat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst minskar tv-behovet när kvällen är ljus och varm.

      Radera
  5. det är verkligen en ovanligt bra serie. fler sådana tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Men den verkar intressant, tack för tips.

    SvaraRadera
  7. Den serien känner jag inte till, men såg häromsistens en skräckfilm, gav oxå bra svalkande kalla kårar. ;)

    SvaraRadera