torsdag, april 06, 2023

Mord till påsk

Helg medför lite extra ledig tid för de flesta, i alla fall när man bjuds på en helgdagsafton och en annandag. Kan betyda mer tid för böcker eller hur? Så tänker i alla fall Mia i bokhörnan och ställer följande helgfrågaVad läser du i påsk?

Jag ämnar ta tag i en bok som många rekommenderat: "Torsdagsmordklubben" (The Thursday Murder Club) av britten Richard Osman som jag såg ien tv-intervju där han gjorde ett väldigt sympatiskt intryck. Återstår att se hur jag reagerar på storyn om gänget på äldreboendet som får dagarna att gå genom att lösa brott efter brott ... "Påskekrim" av det mindre blodiga slaget, om jag förstått saken rätt. Det borde passa mig. Precis som gula tulpaner gör.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Det där blir säkert en lagom spännande bok i påsk.

    SvaraRadera
  2. Just ja, där satt den! Rekommenderade ju Richard Osmans böcker igår. Det var snabba ryck från din sida;-) Gissar att boken stod "på vänt". Ska bli intressant att höra vad du tyckte. Om man inte har några förväntningar så är det perfekt underhållning under en påskhelg med dåligt väder. Som den här enligt väderappen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den har stått i hyllan ett bra tag ... hoppas på det bästa!

      Radera
  3. Osmans böcker är trevliga 🇬🇧

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många rekommendationer har den här fått i a f.

      Radera
  4. Onekligen en intressant titel :)

    SvaraRadera
  5. onekligen en intressant idé, tycker jag. kanske något en borde ägna sig åt. en kan ju slå sig ihop några stycken även om en inte bor på ett äldreboende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan förstås tänka mig att det är bra att lösa mordgåtor på veckans alla dagar, men varför inte - ska du slå till med, låt oss säga, tisdagar??? :-D

      Radera
  6. Den boken har jag med, oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska vi tag i den då, var och en på sitt håll???

      Radera