onsdag, december 28, 2005

Har du avverkat din ordkvot i dag?

En man yttrar ungefär 12 000 ord på en dag.
En kvinna nästan det dubbla – eller 23 000, för att vara mer exakt. Detta enligt ett radioprogram jag hörde häromdagen.
Siffror som man kan fundera mycket kring, eller hur?
12 000 ord är väl inte särskilt många?
23 000 är naturligtvis betydligt fler.
Men huvudfrågan är väl ändå vad man får sagt.
Om varje ord är vägt på guldvåg.
Eller om de förflugna rusar upp i antal.
Och ska man räkna de ord man skriver?
I så fall håller jag just nu på att avverka drygt en hundradel av en mans dagsdos.
Lika mycket som en etthundrasextiondedel av den kvinnliga ordkvoten.
Och vad blev mitt budskap?
Jo egentligen att nog behövs det en hel del ord till både det ena och det andra.
Inte sant?
Så fick jag det sagt.
Åtminstone.

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Anonym9:26 em

    *Funderar*..tror ,nej vet nog, att jag inte förbrukar min kvot...Nått jag måste börja öva på...
    Nyårslöfte?!

    SvaraRadera
  2. Anonym11:56 em

    Själv måste jag säga att jag undrar hur sjuttsingen de har räknat dem?

    SvaraRadera