tisdag, juli 24, 2007

Badbrud – och fornminne

Klimakteriehäxan är, åtminstone tills vidare, en blogg utan ansikte.
Nu blir det en blogg där jag åtminstone visar baksidan.
För häromdagen dök en bild upp. En bild som jag bestämde mig för att visa för mina besökare. En bild på mig som badbrud.

Tyvärr är jag fullständigt oigenkännlig på fotot. Det togs för mer än 20 år sedan. Jag är på väg ner i vattnet för ett dopp i sjön i Barndomslandet.
Åh, vad jag önskar att jag skulle bli igenkänd på den här bilden!
Men det är inte bara 20 år sedan, det är kanske lika många kilo som skiljer också.
Midjan? Ett minne blott. Ryggen? Det har hänt något med den. Armarna? Jo jag har dem kvar, fast i lätt förändrat skick.

Detta är helt enkelt ett historiskt dokument från en svunnen tid. Ett fornminne. Nästan som en runsten.



Alldeles nyligen har jag badat i Barndomslandet igen. Samma ställe.
Ljuvliga dopp, härliga simturer, en och annan abborre i närheten av tårna, ingen trängsel kring strandmadrassen, en (rätt så hårdkokt) deckare inom räckhåll.

Man skulle i princip ha kunnat ta samma bild.
I princip, alltså.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym1:34 em

    Beauty lies in the eyes of the beholder.

    Jag känner igen mig själv på beskrivningen i bloggen och på något konstigt sätt tycker jag mig känna igen bikinibruden också.

    Men mina ögon är inte lika skarpa som de brukade vara, så....

    SvaraRadera
  2. Anonym10:50 em

    Varje tid har sin tjusning.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:22 fm

    Mysig bild! Även om du ser annorlunda nu skulle säkert en nytagen liknande bild även den vara fin. Tack för en mycket fin blogg!

    SvaraRadera
  4. Anonym2:29 em

    Narcissus, Narcissus, Narcissus -
    farlig men härlig. Du behövs!

    SvaraRadera
  5. Anonym11:14 em

    Jag tror jag forfarande att jag ser sån ut :)

    SvaraRadera
  6. Som vi brukar säga: Inuti är jag fortfarande både ung och smal(are)!

    SvaraRadera