söndag, juni 04, 2017

Pingst i tangotakt

Lite grått på himlen, åtminstone över mitt huvud. Men det finns en film att se på SVT Play som kan lysa upp din dag, inte för att det är en feelgood-rulle (för det är det inte) men för att den är väldigt bra.

"Vår sista tango" är en strålande dokumentär om Argentinas och förmodligen världens mest berömda danspar. Själv såg jag den på bio för ett drygt år sedan och skrev förtjust här på bloggen. Läs så förstår du varför jag innerligt önskar att fler får ta del av historien!

Nu sändes den i tv härom kvällen och du har två veckor på dig att se den på Play. Gör det! Det är aldrig fel med lite tango, jul, påsk eller pingst.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. (maken gick på tangokurs och jag på jitterbug - vår första höst tillsammans och för blyga för att ändra ❤️)

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid älskat tango. Trots att jag inte kan dansen själv tycker jag att det är fantastiskt att titta på.

    SvaraRadera