fredag, november 22, 2019

Fredag med frågor

Idag har ElisaMatilda tagit hjälp av Paula, som bidragit med de fem fredagsfrågorna som vid det här laget har blivit en vana när helgen närmar sig.
  1. Vad har du för mycket av? Böcker och kläder. Och resväskor, lustigt nog. Borde kanske svara vaser, men hur underligt det än kan låta har man ju sällan "rätt" vas till sina blommor, hur många man än har.
  2. Vad har du för lite av? Tålamod. Har aldrig varit min bästa gren.
  3. Vad har du lagom av? Barn. Två var perfekt för mig.
  4. Vad har du för dröm om framtiden? God hälsa. En och annan trevlig resa. Härliga barnbarn.
  5. Vad har du ångrat allra mest? Försöker tänka på det positiva och förtränger det jag eventuellt borde ångra ... kanske borde man ångra det man inte gjort?
Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. inte en enda bok för mycket har jag - kom nyss från biblioteket, sant att man ångrar det man inte gjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har överfulla bokhyllor och jag kan inte låta bli att tänka på hur våra barn en dag ska tvingas ta itu med alltihop ...

      Radera
    2. Mina böcker är mitt stora nöje, har även läst litteraturhistoria tre terminer för några år sedan, sonen har satt upp nya bokhyllor med nöje ❤️ allt är inte romaner, jag hinner läsa ut mina böcker på ett par decennier

      Radera
  2. Det är väl med vaser som med kläder. Inte alltid man har något klädplagg som passar till just det, även om garderoben är full. Beror på hur man kan kombinera.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så! Önskar dig en fin helg!

      Radera
  3. Vaser har jag knappt några alls fick ta en tillbringare när jag fick blommor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer att man får ta till en tillbringare ibland trots att man har många vaser!

      Radera
  4. Ack så lätt att ångra det man INTE gjort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, man vill ju inte tänka på det eller hur? Eftersom det är för sent att göra nåt åt saken!

      Radera
  5. tålamod är svårt. barn har jag också ett alldeles lagom antal. god hälsa och några resor önskar jag mig också

    SvaraRadera
  6. Men åh, du nailade tålamodet, tänk att jag inte kom på vad jag saknar! Håller med dig om vaser, för låga, för höga, för breda, för låga, osv...hahaha Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig helg själv - med eller utan något tålamodsprövande på agendan ... Du kanske kan skaffa en vas till i alla fall? :-D

      Radera
  7. Böcker, ja. De är ett kapitel för sig här med, för att inte tala om alla gamla tidskrifter min man har samlat på sig...
    Tålamod är inte min starka sida heller, men jag tror att jag blivit bättre på "det" sedan jag blivit pensionär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tidskrifter har vi tack och lov färre av, National Geographis har fått åka sin väg och alla Filter lyckades jag sälja!

      Radera
  8. Spännande det där med vaser, jag får erkänna att jag har ett gäng men likt dig har jag alltid svårt att hitta en som passar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt?!? Men Ikeas vas Vasen är en favorit, kostar 15 kronor och då kan man anpassa sin gåbortbukett till den, och ge bort vasen också.

      Radera