onsdag, november 13, 2019

Mina fåglar förökar sig

Ni fattar ju direkt: inte kunde jag motstå denna ljuvliga vintermugg.
Domherrar på grenarna i ett träd med någon sorts röda frukter.
Inte måste man ha pippi på fåglar (som jag) för att bli förtjust?

Två domherremuggar ska nu beredas plats i köksskåpet. Det SKA gå ...
Och jag ger dem nummer 86 i min serie Pippi på fåglar. Som förmodligen aldrig tar slut. Fåglar brukar kläcka sina ägg på våren, men mina struntar totalt i årstid. De förökar sig lite när som helst. Men flyga, det kan de inte.

Copyright Klimakteriehäxan

PS Vill du också ha muggen Agaton? Finns hos Hemtex, 40 kronor styck. Gardiner och servetter i samma mönster men där lyckades jag hejda mig.

7 kommentarer:

  1. domherrar är fina... nästan lika fina som påfåglar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åtminstone mycket mindre ... :-D

      Radera
  2. Är man tokig i fåglar så är det helt logiskt att muggarna fick följa med dig hem. De är jättefina! Å du har väl hört mottot " två in tre ut"? Då får du lätt plats med muggarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört ... men möjligen inte riktigt förstått ... hur man gör, alltså ... men JO jag ska ta bort ett par muggar!

      Radera
  3. Men så söta! Passar dig perfekt så här års. Fast de funkar nog bra året om, egentligen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tvekade inte. Det var ju heller inte fråga om nån större investering!

      Radera
    2. Det är bara det där med att man ska placera sin investering också ... Men så här års kan de ju stå framme hela tiden!

      Radera