tisdag, mars 02, 2021

Bokrea dag 8

På bokreans åttonde dag hamnar jag mer eller mindre ofrivilligt utanför en Akademibokhandel. Ser hur lydiga människor snällt står i kö och väntar på sin tur för att få gå in, det är principen en-in  en-ut som gäller. 

Plötsligt är kön borta och då fattar ni ju vad som händer. Jag går in. För att komma ut med (tack och lov bara) en pocket, "Darling Mona" av Lena Ackebo, eftersom jag tror att det är uppföljaren till hennes "Världens vackraste man". Fel fel fel. Vilket jag inser när jag kommit hem. Det här är naturligtvis del tre i en serie av vilken jag inte läst tvåan. Bläh.

Det straffar sig att låta benen bara viljelöst bära en in mellan hyllorna med reaböcker. Min planering är spräckt, mina föresatser döda, min karaktär har visat upp sitt sanna jag. Bara att erkänna: nu ser jag fram emot den dag då det är halva priset på rean. Den kommer ju.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Då har du alltså också trillat dig... igen:-) Grattis! En bokrea utan att Klimakteriehäxan köper en bok är ingen bokrea. Om jag vore dig så skulle jag faktiskt leta efter andra delen som du inte har läst. Åt andra sidan - om det är fristående delar så spelar det ju ingen roll - egentligen.
    Än en gång - grattis tjejen:-)

    SvaraRadera
  2. Sådär ja. Ordningen återställd. Jag menar, inte ska man rata en bokrea!
    Det är nog inget fel på din karaktär, kära du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu när jag redan trillat dit är ju risken stor att jag gör det igen ... jag känner väl mig ...

      Radera