Hur gör man för att synas i en superhårt konkurrensutsatt bransch när shoppingen inte är lika vanligt förekommande som förr? Enkelt är det inte, men ett knep som flera försöker är att lansera sitt eget designernamn tillsammans med en annan praktkändis. H&M har exempelvis gjort det till en tradition.
Nu går Carin Rodebjer i om inte samma, så i alla fall liknande fotspår. Hon har gett "sin" fotograf, den trendsättande Benedict Brink, i uppdrag att, när nya sommarkollektionen var färdigplåtad, göra något annorlunda med saker som bär Rodebjers namn.
Benedict Brink gick uppenbarligen till verket med energi och gott humör. Resultatet är en serie "torn" (Towers) och de är inspirerade av att hon ofta byggde sådana hemma på köksbordet när hon var barn, konstruktioner av prylar som inte alls hörde ihop men som ändå lät sig kombineras och stimulera ett barns fantasi och kreativitiet.
Då återstår frågan: säljer de här originella reklambilderna några accessoarer som solglasögon, bälten eller skor? Eller är det "bara" konst? Döm själva, här tre exempel på "torn" ur Rodebjers och Benedict Brinks modevärld, där sakerna tornar upp sig.
Copyright Klimakteriehäxan
är nog märkesanalfabet
SvaraRaderaDet får man vara!!! Men jag tyckte tornen var lite kul. Ovanligt grepp.
RaderaKan lugnt säga att jag inte visste vem Carin Rodebjer var, inte fotografen heller. Men tack så mycket för några smakprov av Rodegjers kollektion. Det är många plagg jag gillar där och tornen - love them! Innovativ och faktiskt genomtänkt. Japp - läckert!
SvaraRaderaRodebjer gör ofta superfina kläder. Fotografen var inte jag "bekant" med heller.
RaderaKretiva tankar och troligen behöver ju inte Karin Rodebjer sälja sina torn. Hon går nog "runt" ändå. Ett kul sätt att presentera sina kreationer på är det. Kepsen men lång skärm skulle jag absolut kunna tänka mig. Ett bra solskydd för mitt ansikte. Men priset är nog väl högt.
SvaraRaderaJag gillade tornen utan att vara spekulant på accessoarerna. Men CR har en egen stil och jag gör tummen upp för mycket av det hon gör. Gratis är det förvisso inte.
Radera