söndag, december 05, 2021

Om- eller nystart

 Ibland blir man påkommen med att göra helt fel. Som i söndags. När jag råkade tända adventsljusen från "fel" håll. Vilket flera av mina besökare minsann påpekade! Det ska uppenbarligen ske från vänster till höger, precis som vi läser. Nu har jag gjort om och gjort rätt. Fast när jag berättade om min fadäs för Dottern fnissade hon glatt och sa "Javisst ja, man tänder ett i taget! Jag råkade visst tända alla mina fyra direkt ...!" Nu funderar jag allvarligt på att låta ljus nummer fyra lysa på den tredje adventssöndagen. Men då behöver jag ju inte visa någon bild på det som orsakar ytterligare reaktioner!

Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. Vilken söt ljusstake =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar den - en stadig ikea-variant som man kan pimpa med något, denna gång med ett av Lisa Larsons adventsbarn.

      Radera
  2. Hahaha! Din "fadäs" påminner mig om skidskyttet. Gissar att du tittade på tävlingarna igår och idag. Å där såg jag att 98% av skyttarna skjuter frånhöger till vänster, alltså så som du tände ljusen. Men Sebastian Samuelsson och en kille till skjuter från vänster till höger.
    Kan det vara så att du kollade tävlingarna förra veckan också;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit en del skidskytte, absolut ... men jag vet inte om det påverkade hur jag tände ljusen1 :-D

      Radera
  3. Jaha! Jag tänkte inte alls på detta. Som i så mycket annat kan man väl göra som man tycker. Adventsljusstaken är jättefin och ett av "adventsbarnen" passar ju jättefint här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog kan man få tända i vilken ordning som helst eller hur!? Brukar ändå bli svårt mot slutet när det första ljuet är jättekort och det sista precis tänds!

      Radera
  4. Äsch ... man får väl tända hur man vill! Jag har inte ens en adventsstake, men jag har flera olika ljusstakar på mitt bord :)
    Gillar din ljusstake!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min adventsstake är nog inte ens en adventsstake, bara en för fyra ljus ... men den funkar ju utmärkt så här års! Och ja, jag tycker egentligen att man får tända precis som man vill!

      Radera
  5. Haha! Gör om, gör rätt är ett uttryck som förekommer rätt ofta även här :-) Fast jag tycker nog att du kan fortsätta vara rebelliskt - tänd det fjärde ljuset före det tredje vettja! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satsar på nåt sånt, nåt riktigt DJÄRVT!
      :-D

      Radera