fredag, maj 13, 2022

Veckans trevligaste

På fredagar ställer Elisa Matilda fem frågor och när jag först kollade in dagens visste jag inte vad jag skulle svara. Men nu kom jag på det! Samtliga svar jag härmed klämmer ur mig handlar om ett och samma tillfälle. Några timmar i går kväll var allt som behövdes! 

  1. Vad är det trevligaste någon sagt till dig i veckan? Tack för maten, det var jättegott!
  2. Hur gjorde du veckan lättare för någon? Min väninna och hennes man slapp laga middag igår - jag bjöd in dem spontant och med noll varsel, vi åt korv och potatissallad, tog en glass, drack vin och hade jättetrevligt!
  3. Vad fick dig att le? Vi log både i soffan och vid matbordet, oavbrutet!
  4. Vad är ett trevligt möte du haft från veckan? Samma oplanerade middagsträff! Jag älskar korta startsträckor!
  5. Vad är en trevlig kväll för dig? En supertrevlig torsdagskväll blev det. Mat, dryck, prat. Inte sent. Vi hann med lite tv sedan gästerna gått.
Det är också väldigt trevligt att titta upp mot en blå himmel och se att träden
blir grönare och grönare! Det kunde man göra denna vecka!
Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Anonym1:16 em

    Låter så trevligt . Spontanitet! Toppen //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget slår kort startsträcka. Inga förväntningar, inga krav!

      Radera
  2. Nu gjorde du det allt enkelt för dig ;) Men smart var det.

    SvaraRadera
  3. om en överraskar sig själv så går det ofta lättare och blir mindre besvärligt. det spontana blir ofta bra. ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir så lätt en massa prestationshysteri om man ställer till med kalas med lång förvarning. Sånt slipper man när man bjuder gäster som dyker upp en halvtimme senare! Så bra!

      Radera
  4. Vilken supermysig torsdag på alla sätt och vis! Jo, spontana möten kan bli väldigt givande och då ställs inga höga krav.
    Önskar dig nu en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bra start på helgen!

      Radera
  5. Så trevligt det låter! Man behöver inte krångla till det, det blir en minnesvärd samvaro ändå!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korv är ju dessutom väldigt gott (jag blandade, det bler chorizo, lammkorv och prinskorv!)

      Radera
  6. Vad mysigt med spontanmiddag, det är riktigt kul att få till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev verkligen lyckat. Måste ske igen!

      Radera
  7. Snacka om "trevligt koncentrat". Allt trevligt hände igår:-) Perfekt tajming med tanke på temat idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev inte fredagen så otrevlig den heller ... :-D

      Radera
  8. Tänk så skönt det är med spontana infall och oväntade besök. Man tager vad man haver och skiter i 3-rättersbjudningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Befriande, helt enkelt! Och med noll förväntningar är ju chansen att resultatet blir bra väldigt stor!

      Radera
  9. Sådana där spontana inbjudningar är bland det bästa som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det gäller för både värdar och gäster!

      Radera