torsdag, augusti 18, 2022

Blomgodis

Oj, har jag nu fått karameller i balkonglådan? Ja men ni måste hålla med om att det ser så ut! Fast svaret är nej, detta är ingen ätbar släkting till polkagrisen eller de amerikanska Life savers-ringarna med fruktsmak. Inte heller är det reklam för någon som säljer frälsarkransar, även om vi är mitt inne i badsäsongen med alldeles för många drunkningstillbud. Det är bara "blomman för dagen" som är på väg att gå till sängs. Snygg även i pyjamas, så att säga!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Naturen är sinnrik och överraskande. Snygg pyjamas!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att blomman för dagen är som en karamell, underbar🌺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade aldrig förr sett den i det här stadiet.

      Radera
  3. Ulla Westblom3:44 em

    Så fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kortvarigt! Det gäller att vara på hugget!

      Radera
  4. Vilken blomma! Absolut en släkting till polkagrisen;-) Älskar den skapelsen! Helt fantastiskt! Men vad var de för blomma då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utslagen såg den ut så hör:
      https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/08/brittiskt-och-blommigt.html

      Radera
  5. Häftig blomma! Å jag ler när du associerar den med de amerikanska Life-savers, det är nämligen min mans favoritgodis när han är i Usa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul när naturen bjuder på små överraskningar.

      Radera