onsdag, december 07, 2022

Jo jag tänkte på en sak ...

 ... att även om vi tycker att det blivit dyrare att leva så finns det 98 städer i världen där det är dyrare än i Stockholm, om det kan vara till någon tröst?

Källa: en undersökning gjord av EIU:s (The Economist Intelligence Unit).  

Om du undrar vad jag menar med mina "tankar" (det har blivit tjugo stycken hittills) så handlar det verkligen bara om någon liten och mestadels tämligen oviktig småsak som jag lagt märke till, men som inte räcker till ett "riktigt" blogginlägg, eftersom jag vill att mina inlägg ska var något att läsa om än av det kortare slaget. Kanske har du också udda tankar du går och bär på? Häng på om du har lust! Fritt fram att använda min lilla hemsnickrade "tankevinjett"!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. vet bara att det är billigare i Göteborg än i huvudstaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt för er som bor där. Undersökningen tar bara upp huvudstäder.

      Radera
  2. Alltså enligt Google så finns det 195 länder i världen. Så Stockholm ligger nästan i mitten där alltså. Okej, då har det blivit billigare här än för 30 år sedan. Alltid nåt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dyrast är Tel Aviv. Och Stockholm har sjunkit i listan. Billigare? Tja, allt är ju relativt ...

      Radera
  3. Jag gillar dina tankar. Tanken var att jag skulle hänga på och jag har sparat figuren. Men det har hitintills stannat vid en tanke-
    Kanske kan tanken också komma på pränt.
    Ja, visst är Stockholm ganska billigt om du jämför med N.Y. -Oslo, Köpenhamn, Island. Mariehamn och många andra platser. Noterade också detta med ett leende.

    SvaraRadera