söndag, mars 12, 2023

På skyltjakt

"Du blev just omkörd av en tjej" står det på skylten i bilens bakruta. Antar att man, om man är en man, ska bli förtörnad eller något värre ... jag undrar verkligen om det har någon effekt alls? Men pussmunnen kanske uppskattas, vad vet jag?! Maken (som körde vår bil) verkade i alla fall tämligen opåverkad.

Är man på spaning efter material till veckans Skyltsöndag så är man, både inom- och utomhus, på  landsväg och gata. Lite desperat kan det kanske kännas ...? Mitt resultat denna vecka kan väl bäst beskrivas som "spridda skurar" ... Titta in hos BP och leta i hennes högerspalt, där brukar flera skyltande bloggare dyka upp! Chansen att andra ska ha haft bättre tur än jag denna vecka är stor!

Här ett tvättäkta loppisfynd: en somrig skylt i glas, till toadörren. Kostade 10 kronor.
Tycker den pryder sin plats!

Skyltarbete pågår i en butik på Regeringsgatan.

Det verkar vara en klädbutik, men jag såg inga plagg. Däremot hade man fått en rätt
snygg gren på plats i skyltfönstret, en som kanske ska väcka shopparnas vårkänslor?
Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Dina spridda skurar är ju hur bra som helst. Att bli omkörd av en tjej? Tja...
    Hjärtat på toadörren skulle jag också vilja ha. Det var verkligen ett fynd, grattis!
    Avskalad skyltning än så länge på Regeringsgatan men snart så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, så bra!
      Man borde kanske gå på loppis lite oftare och göra fler fynd ...

      Radera
  2. Läckert inslag där på skyltningen med snygg bild. Skylten på bilen var mycket rolig, kvinnan verkar tendens på att gilla fart. Jag har själv åkt Volvo bilar med krut i, mycket laddtryck (ställbart) och grupp a-kam axlel. Min fru kom hem några gånger och sa: Nu har jag kört om bilar med hela alfabetet efter namnet på bakluckan. Den växlade i lila på kvällen och silver på dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade också Volvo ett tag, tyvärr inte i silver/lila, det låter snyggt ... och ibland kör väl även jag om en och annan bil ...

      Radera
  3. omkörd av en tant... kanske värre 🙂

    SvaraRadera
  4. Tja, det finns väl tjejer med klös i 😂
    Den toaskylten för 10 spänn, var ju ett somrigt fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett köp jag inte ångrat ... :-D

      Radera
  5. Det är alltid roligt med "spridda skurar" tycker jag. Kör ju för det mesta med samma motto.
    "Du blev just omkörd av en tjej" är åtminstone roligare än "Baby on board" eller "Hund ombord", eller hur;-)
    Toa-hjärtat i glas är sött. Påminner om ett dass såklart, men...;-)
    Undrar om du har för avsikt att följa upp skyltningen som började (bra) med en gren i butiksfönstret. Den skyltdetaljen - grenen alltså, var åtminstone kostnadsfritt;-)
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med "varning" för barn eller hund ombord blir jag nog inte riktigt klok på, faktiskt. Påminner om dass? Jovisst, sitter på toadörren i Barndomslandet! Vet inte om jag kommer till Regeringsgatan igen i brådrappet, tror butiken dessutom riktar sig till unga tjejer ... men det är iofs bra, så finns det kanske inget jag villhöver!

      Radera
  6. LillaSyster7:21 em

    Det är ju inte kvantitet på skyltar i skyltsöndag =) Du har ju en underbar mix av hög kvalitet ♡ Önskar dig en ny fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så bra! Önskar förstås dig detsamma: en kanonvecka med bara glada överraskningar!

      Radera
  7. Jag gillar dina spridda skurar som verkligen var skiftande. Fastnade extra av nyfikenhet här på Regeringsgatan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Butiken var helt ny för mig, kanske blev det fint i fönstret när det blev klart?

      Radera
  8. Det verkar vara en trend att ha text på sin bild. Här har många sitt efternamn på bilarna...alltså, ungdomarna med A-traktorer. :-)
    Ovanligt med en toaskylt i glas och visst pryder den sin plats!

    SvaraRadera
  9. Bilskylten tyckte jag andades Dalarna" Oj så många dylika skyltar man ser i trafiken här! Hjärtat, ja vem vill inte gå in bakom den dörren?

    SvaraRadera