torsdag, november 16, 2006

Första ronden till rondellhundarna!

Vägverket har fallit till föga.
Rondellhundarna ska få stå kvar.
De har spritt sig snabbare än kaniner och finns nu lite här och där i hela Sverige. Och intrycket är att allmänheten inte alls irriterat sig på de kantiga, hemsnickrade och hoptotade jyckarna. Tvärtom har de väckt viss förtjusning.
Nu ska djuren/konstverken ändå få stå kvar tills vidare.
Segrare i första ronden alltså: rondellhunden!
Sedan återstår väl att se hur de små raringarna klarar vintern.
Men vem vet, kanske börjar folk nu sticka lite hundkläder åt dem för att de ska stå ut med snö och kyla?

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Jag har funderat på att göra en Rondell-mask. Fast den får kanske inte så mycket uppmärksamhet. :-)

    SvaraRadera
  2. Nu har vi i Gävle fått en rondellhund. Trevligt,trevligt.

    Power to the Dogs...=)

    SvaraRadera
  3. Anonym5:06 em

    Kanske kommer det här upp igen för jag skrev det och sen försvann det.
    Jag börjar igen:

    YESSS!
    Jättebra nyheter om rondellvovvarna! "Pilligt" och sympatiskt. / Här kan jag kanske bidra till "Rinkeby-svenskan". Där jag bor kallar vi sympatiskt för SYMPA Bra, eller? Lätt att stava i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Jag upptäckte till min stora lycka att i rondellen där jag ville sätta en rondellhund (men inte tordes för att den är utanför polishuset) stod idag två prydliga rondellhundar och en rondellkatt! :-)

    SvaraRadera
  5. Anonym10:08 em

    Stå på dig och var modig PGW - den sortens civil olydnad är väl bara trevlig!

    Lyckliga du - jag har ännu inte sett någon rondellhund eller katt i riktiga livet, men är det inte underbart hur de fortplanterar sig utan ägg och spermatozoider?!
    Kan du inte sätta upp en utanför ditt hus/din våning? Rondeller finns det kanske inte så många av.

    Hoppas Häxan förlåter att vi kommunicerar på hennes utrymme.

    SvaraRadera
  6. Kommunicera på ni, det är bara trevligt.
    Stället där rondellhundarna verkligen borde frodas är annars Växjö - Sveriges rondelltätaste stad!!!
    Och PGW - jag tror poliserna skulle bli lite gladare av din hund!

    SvaraRadera
  7. Jag har ännu inte sett någon här.

    SvaraRadera
  8. Anonym2:21 em

    Du sitter inne med en hel del trivial pursuit-knowledge, vår kära Häxa. Antingen vinner du eller så blir det en Yellow Cab (taxi) chaufför från New York. De lär vara mästare. Men att veta att Växjö är svea rikes rondellrikaste stad ger dig en ypperlig chans att vinna.

    Skriv på och fyll vår värld med
    nyttig information och trevlig läsning! Och kram pårej.

    SvaraRadera