tisdag, juli 10, 2012

Tisdagstema RAK

Sitter och försöker smälta en lång vecka i Visby. Almedalsveckan. Den innehöll många olika beståndsdelar, bland annat en som passar dagens tisdagstema, som är RAK.

För rak och ståtlig är den, riggen på båten som låg bredvid oss vid kajen i gästhamnen. När den kommit till ro med alla tampar och trossar på plats var den (hon) en vacker syn.
-Ujujuj så många rep och snören, sa jag.
-Mhm. Och varenda stump har ett eget namn, sa den marint mer erfarne vid min sida.

Sån tur att man inte behöver lära sig dem. Jag är inte ens säker på själva fartygsnamnet - är det Tre Kronor? Jo det är det!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Jag har ett foto av akterspegeln på den och den heter mycket riktigt Tre Kronor.

    Bra tolkning!

    SvaraRadera
  2. Det var ett stiligt fartyg med den riggen!

    Tittade just på ditt inlägg från Almedalen. Roligt att se lite andra bilder därifrån. Dit skulle jag gärna vilja åka någon gång. Intressant att gå runt och lyssna på en del av debatterna. Men jag gissar att man är ganska mör efteråt!

    SvaraRadera
  3. Jag fattar faktiskt inte alls hur de kan hålla redan på alla snören och grejer.

    SvaraRadera
  4. Väldigt hög verkar den vara också. Snygg bild.

    SvaraRadera