torsdag, juni 06, 2013

Citat om själva livet

"Ofta funderar jag på vad som påverkat mig och mina val i livet. Uppväxten? Tidsandan? Olika personer jag råkat möta? Lyckor eller olyckor jag hamnat i? Böcker jag läst? Eller helt enkelt Slumpen? Naturligtvis allt detta, ofta på samma gång och oupphörligen!"

-Den kloka Margareta Strömstedt skriver synnerligen läsvärd text under rubriken "Åttio år gammal klär jag av mig naken framför spegeln" i sitt bidrag till antologin "Vad jag tänker på när jag tänker på livet".

3 kommentarer:

  1. jag tror jag bestämmer själv...

    SvaraRadera
  2. Anonym2:56 em

    Inte oklokt alls.
    Det MS tyckte och skrev.

    Ha en skön helg!
    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Det jag gör numera, tror jag hänger mest på egna val - och ibland på att jag inte kan göra helt egna val som mor och maka. Men att jag blev den jag blev beror med all säkerhet på omständigheter i min uppväxt som jag inte hade den minsta möjlighet att påverka.

    Intressant spörsmål...

    SvaraRadera