fredag, juni 14, 2013

Ett rättvisande smeknamn

Det är nu det gäller.
Vässa armbågarna!
Kolla plånboken – är kreditkortet på plats? Med lite kontanter i reserv kanske?
Och skorna är bekväma? Underkläderna de mest välsittande?

Den riktigt hängivna var redo med allt detta redan tidigt i morse. Tog kanske ledigt från jobbet eller flexade åtminstone rejält.
Ställde sig lydigt i kö framför en stängd dörr. Den som väntar på något gott osv.

Allt detta grundar sig på människans urgamla, inbyggda jaktinstinkt. Vi har den alla, män som kvinnor, även om den kan yttra sig på olika vis.
Några av oss fick dock avstå från chansen att nedlägga de mest eftersträvansvärda villebråden just i dag. Ibland är exempelvis arbetet i vägen när stora sommar-rean bryter ut i shoppinggallerior och varuhus.

Men vi accepterar ändå det smeknamn vi dragit på oss under många års ivrigt shoppande.
Visst får ni kalla också mig Rea-Lisa!
Dessutom blir det ju ännu roligare om ett tag.
Ni vet vad jag menar: halva reapriset ...
 
Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym4:02 em

    Håller du på med sånt här fortfarande? Vid VÅR ålder!

    Kulsprutan :o)

    SvaraRadera
  2. Nä jag gör ju inte det, inte riktigt. Jobbet la hinder i vägen åtminstone denna gång - men ett eller annat fynd tycker jag fortfarande kan pigga upp!

    SvaraRadera
  3. köar inte, skickar någon annan i stället :)

    SvaraRadera
  4. Nä nån reakö ställer jag mig inte i. Nån måtta på fyndsuget får det vara, även för en Rea-Lisa!

    SvaraRadera