torsdag, november 23, 2017

Nu närmar det sig ...

Mia, hon med bokhörnan, känner av att det går mot advent och har redan så smått börjat förbereda sig. Helgfrågan infann sig antagligen nästan som av sig själv:
Hur är det med bloggen, har du någon kalender? Eller brukar du "julpynta" bloggen?

Nej, adventskalender blir det ingen i år – i fjol tittade vi på den i SvT som var jättebra, men årets ser inte särskilt lovande ut. Och på bloggen har jag aldrig haft riktig "nedräkning" till jul. Klimakteriehäxan blir förresten tonåring i december!

Julpynta bloggen? Nej det blir det nog inte heller. Fast en eller annan julblomma kan förstås smyga sig in, och varför inte en liten tomte precis i slutspurten ...?

Och så slänger Mia som så ofta med en bonusfråga: Vad ska du göra i helgen?
Svar: så lite som möjligt. Vore bra om vädret tillät en rejäl promenad, dock!

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Julpynt här hemma och här på bloggen är inget jag håller på med heller. Okej då, en julhälsning på bloggen blir det kanske med ett roligt montage - kanske som sagt;-)

    Angående helgen så håller jag helt med dig. Å det gäller förresten inte bara helgen;-)

    SvaraRadera
  2. Den på teve tittar jag på varje år. Tradition! Och på bloggen är jag faktiskt sugen på att ha en i år, vi får se om jag hinner ...

    SvaraRadera
  3. hemma tycker jag att jul är bra tillfälle att tvätta gardinerna :)

    SvaraRadera
  4. Inget julpynt på bloggen men massor hemma för mig :)

    SvaraRadera
  5. just nu känner jag inte för julpynt varken här eller där. vill gå i ide

    SvaraRadera
  6. Inte bestämt om julpynt på bloggen, men det lutar åt minimalistisk sådan, om jag inte får ett ryck och går bananas ;)

    SvaraRadera
  7. Tonåring? Imponerande!

    SvaraRadera
  8. Tonåring va kul, min är i skolåldern.👍

    SvaraRadera
  9. Ifjol satt jag bänkad framför julkalendern med mina barn, i år får vi se, det kändes inte som någonting jätte bra men då läste jag boken och det lät genast bättre.

    SvaraRadera
  10. Rejäla promenader är toppen. Med tanke på det är det skönt så länge det inte är någon snö här som spolierar den biten. Julpyntning på bloggen hoppar jag nog över i år och kör på som vanligt.

    SvaraRadera