tisdag, november 28, 2017

Leendeframkallande på vita duken

När gick du senast ut från en biograf med ett leende på läpparna?
Tänkte väl det. Att det var ganska länge sedan alltså.

Då ska du kanske ta chansen nu. Se "All inclusive" med Suzanne Reuter, Liv Mjönes och Jennie Silfverhjelm i huvudrollerna, som mor och vuxna döttrar på vift i gudomligt vackra Kroatien.

Storyn är inte av det världsomvälvande slaget och recensionerna var visst ljumma, men låt dig inte skrämmas av det. Suveräna skådespelare syns även i de mindre rollerna och jag skrattade riktigt många gånger, högt till och med! Och log dessemellan. En gnutta allvar hade man också smugit in, men när de nittio minuterna var över gick jag alltså ut i duggregnet med ett smajl. Tackar!

Visst kan man säga som vanligt att det inte brådskar, för snart kommer den säkert att sändas på någon av de vanligare tv-kanalerna. Det är förmodligen sant. Men jag kan se den då också!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. (har aldrig rest all inclusive, inte besökt något soligt land heller)

    SvaraRadera
  2. Men du behöver bara ta dig till en biograf! Utan solskyddsfaktor!

    SvaraRadera
  3. Den kan jag se nästa gång jag är i Stockholm och är "ledig" på dagen. Det är så sällan jag kommer iväg på bio.
    Ingrid

    SvaraRadera
  4. föredrar småregnig Dublin ❤️ plats för många filminspelningar.

    SvaraRadera