torsdag, februari 21, 2019

Dagsaktuellt

Mia i bokhörnan kände för en enkel helgfråga denna gång: Vad läser du nu?
Ja då behöver man ju inte tänka jättelänge för att komma på svaret! Här är mina dagsaktuella läsäventyr:

Började nyss läsa en engelsk tjockis som jag köpte för länge sedan under ett London-besök. Stephen Fry, den gruvligt smarte skådespelaren, programledaren och allt möjligt, har skrivit en rad böcker och självbiografiska "The Fry Chronicles" fick följa med mig till Sverige. Avancerad engelska skriver han så det är ingen text man forsar igenom, men det verkar ändå lovande 80 sidor in. Och har ni sett QI i BB-versionen fattar ni varför jag beundrar denna man. Det går fort i den hjärnan!

Dessutom har jag en mer faktabetonad bok på gång. Lars Åberg, som ständigt kommer med nya spännande debattinlägg både i krönike- och bokform, har denna gång skrivit "Leva livet". Den består till största delen av intervjuer med äldre personer som lever med en hiv-infektion, de flesta av dem i största hemlighet. Fascinerande läsning som jag nog återkommer till när jag läst klart.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. intressanta böcker du hittat

    SvaraRadera
  2. Stephen Fry är ett geni! Har nog sett i stort sett alla, eller åtminstone de flesta episoder av QI och njuter av varje sekund. Sandi Toksvig som tog äver efter Stephen Fry är vass hon också, men inte i närheten a Stephen.
    Har även sett tv-serien från 2008 "Stephen Fry in America". Även den är helt suverän. Konstigt nog har jag inte läst någon bok av honom.
    Senast jag såg Stephen "in action" var som gäst i The Graham Norton Show. Å självklart var han otroligt rapp i käften där också. Vilken kille:-)

    PS. Så du verkar ha BBC och BBCBrit du också. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej har inte BBC längre, det ingick förut i vårt paket men inte längre. Så jag har aldrig sett QI med ny programledare. Men sett Fry i reseprogram också, och naturligtvis hos Graham N! Geni, utan tvekan. Och hans engelska ordförråd är liiiite större än mitt ...... :-D

      Radera
  3. QI tittade jag alltid på förut, nu är det inte riktigt lika roligt längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ha tappat mycket när Fry slutade!

      Radera
  4. Intressanta böcker!

    SvaraRadera
  5. Det var böcker jag inte sett innan.

    SvaraRadera