lördag, februari 16, 2019

En grön-och-vit träda-fram-are


Det har blivit dags för en träda-fram-are.
Jag bekänner härmed att jag är hammarbyare.
Hav misskund, djurgårdare, aik-are och andra hängivna fans som är beredda att dö för sina klubbar! Men nu har det råkat bli så här och jag får stå för det.

Ingenting i mitt förflutna har fått mig att vända min håg till den grönvita klubben med entusiastiska medlemmar som kombinerar öl och idrott i match efter match. Däremot är det mitt gamla sportengagemang som fått en ny hemadress: jag spelar pingis med Hammarbys seniorer, och det är hur kul som helst!

Två gånger i veckan är det träning, med väldigt unga grabbar som är världens gulligaste och dessutom riktigt duktiga. Trots att jag antagligen är jämngammal med deras far- och mormödrar särbehandlar de mig inte, men uppmuntrar, korrigerar, hjälper och stöttar. Bättre, faktiskt, än de tränare jag hade på den tid när jag spelade "på riktigt".

Det var en kollega som satte mig på spåret och jag har blivit kvar, medan han vårdar ett trasigt knä och inte kan spela alls. I fjol kom medlemskortet som kvitto på att årsavgiften var betald, och nu kom det nya kortet för 2019.

Jag var på vippen att slänga det gamla, men nej! Ett sådant utmärkt bokmärke ska inte kastas! Dock ska jag kanske påpeka, att även om jag (och min familj också) är hammarbyare är jag inte beredd att gå i döden för min klubb. Har inga grönvita kläder och dricker jag öl så blir det inte i sportsammanhang ...

Veckans bokmärke har sitt ursprung hos Boklysten, som tillsammans med mig och Hannele inventerar förrådet av orienteringshjälpmedel i bokens värld. Man måste ju ha koll på var man slutade och var man ska återuppta läsningen, utan hundöron.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. kul, men ingen jag hejar på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ursäktad!!! (men du kan väl heja lite på mej?)

      Radera
    2. vilken tur att du inte slängde!

      Radera
  2. Olika slags medlemskort fungerar ju hur perfekt som helst som bokmärke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut - men jag är inte medlem på så värst många ställen ...

      Radera
  3. Ett inlägg och bokmärke helt i min smak! Håller också på Bajen, trots att jag bor i DIF- och delvis AIK-land här norr om stan.
    Himla kul att du börjat spela pingis. Måste medge att jag inte visste att Hammarby har en bordtennissektion. Jag håller ju främst på fotbollslaget och följer resultaten i handboll och bandy. Å jag har nog druckit en och annan öl med några Hammarbysupportrar på Gröna Jägaren;-)

    PS. Jag är med igen idag. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog upp pingisen igen efter ett litet uppehåll - på ungefär 45 år ... Väldigt trevligt och bra motion!

      Radera
  4. Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och får dig att känna dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i 1 LOVE SPELL 2 WIN EX BACK 3 KVINNENS FRUIT 4 FRÄMNINGSSTAV 5 SKYDDSFÖRVALTNING 6 FÖRETAGSSTAV 7 GODT JOBSMAX 8 LOTTERISK STÄLLNING och DOMSTOL.

    SvaraRadera