torsdag, februari 14, 2019

Önskelista m/2019

Mia i bokhörnan fyller år på söndag och har gjort en önskelista. Vilket leder till veckans helgfråga: Vad har du på din önskelista?

På senare år önskar jag mig god middag i gott sällskap, en fin blombukett och något litet som jag inte har en aning om, men som jag blir glad för ... Det skulle förr i världen alltid ingå minst en bok, men det behovet är inte akut längre och ni vet varför!

Bild från ica.se (där jag oftast köper
mina räkor)
Födelsedagsbarnet Mia ser också fram emot middagen, hennes favoritmeny. Bonusfrågan följaktligen: Har du någon favoritmeny?

Jag är verkligen en allätare. Älskar kött, fisk, skaldjur, grönsaker, frukt, desserter. Så jag är inte svår att tillfredsställa vid matbordet. Men en sak är klar: jag verkar aldrig tröttna på Smögen-räkor. Gott bröd och ost till, lite vitt vin och jag klagar garanterat inte!

Copyright Klimakteriehäxan

31 kommentarer:

  1. Skaldjur är verkligen gott, det gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart - och räkorna MÅSTE ju inte komma från Smögen, de är goda även med annat ursprung!

      Radera
  2. vi göteborgare tröttnar inte på räkor, rökt makrill är också smaskens ❤️ tror inte jag varit i Smögen, minns inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror aldrig jag tröttna på räkor. Smögen är inte ett måste, i a f inte under turistsäsongen ...

      Radera
  3. Skaldjur är gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så otroligt gott! Jag tror jag gillar alla sorter.

      Radera
  4. Håller helt med dig - en långlunch eller en god middag önskar jag mig alltid.

    Nu tål jag inte räkor, men konstigt nog går det bra med scampi och kräftor. Så jag kan aldrig äta mig med på just scampi:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt. Jag har en kompis som inte tål färska räkor, men äter dem utan problem om de bara varit frysta ... Kan du äta krabba och ostron också???

      Radera
  5. Påtal om räkor så nu blev jag sugen på Räkchips :)

    SvaraRadera
  6. Blommor är aldrig fel när man firar och räkor är finfint. Någon enstaka bok skadar inte heller förstås.

    SvaraRadera
  7. Räkor är jättegott! Och kräftor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och krabba. Och hummer. Och ostron. Och musslor. Och havskräftor ... osv osv!!!

      Radera
  8. EN skönt avslappnad inställning till både gåvor och meny! :)

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Vi är många! Av lätt begripliga skäl! Synd att de ofta är så dyra.

      Radera
  10. Räkor är ju aldrig fel.

    SvaraRadera
  11. räkor är gott. det behövs inte så mycket mera. vin naturligtvis och gärna ost. jag blir alltid glad för snygga örhängen också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Örhängen är bra för de tar just ingen plats!

      Radera
  12. Har lite samma inställning till gåvor men räkor äter jag inte, vegetarian ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man får ju faktiskt välja själv!

      Radera
  13. Färska räkor är sååå gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och när de är för dyra - de är ofta väldigt dyra - funkar de styckfrysta oftast jättebra.

      Radera
  14. Mat är alltid trevligt när en fyller år. Gärna något annorlunda än vanligt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så är det viktigt att man slipper stå i köket själv!

      Radera
  15. Gott med räkor. Har vitlöksaioli och avokado till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chiliaioli skall det naturligtvis vara! :)

      Radera
  16. Jag heter Lilian N. Det här är en väldigt glad dag i mitt liv på grund av den hjälp Dr.saguru har gett mig genom att hjälpa mig att få min exman tillbaka med sin magiska och kärleksförtryck. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och sökte efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sin ex och hjälper till att fixa förhållandet. och få människor att vara lyckliga i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men till min största överraskning sa han till mig att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara vid mig och kan inte göra någonting utan min present. Jag tycker verkligen om mitt äktenskap, vad en fantastisk fest. Jag kommer att fortsätta vittna på internet för att Dr.saguru verkligen är ett riktigt trollspelare. BEHÖVER DU HJÄLP DÅ KONTAKTA LÄKARE SAGURU NU VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han är det enda svaret på ditt problem och får dig att känna dig lycklig i ditt förhållande. Och hans också perfekt i 1 LOVE SPELL 2 WIN EX BACK 3 KVINNENS FRUIT 4 FRÄMNINGSSTAV 5 SKYDDSFÖRVALTNING 6 FÖRETAGSSTAV 7 GODT JOBSMAX 8 LOTTERISK STÄLLNING och DOMSTOL.

    SvaraRadera