onsdag, januari 29, 2020

Tittut!

I fjol planterade jag för första gången blommor i det till rabatt omvandlade bildäcket (lilla bilden till höger). Fungerade alldeles utmärkt, först med en omgång påskliljor, lite längre fram blev det afrikansk prästkrage och pelargon.

Lökarna lät jag vara kvar i jorden. Tänkte att vem vet ... och nu vet jag! De trivdes så pass bra att de redan är på väg att titta upp!

Har grävt ner andra lökar runt husväggarna och hyser gott hopp om dem också, men de här valde att komma ut redan i januari!
Tittut är förvisso en trevlig lek.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. vissa lökar överlever vintern, jag återanvänder och gräver alltid ner i trädgården

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att de lever vidare! Även om blommorna blir lite mindre undan för undan. Jag gräver ner både krokus, påskliljor och hyacinter.

      Radera
  2. Jamen oj, tidigt! Och krukan är så himla läcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För tidigt. Det KAN faktiskt bli vinter fortfarande! Men visst är krukan kul?!

      Radera