tisdag, juni 26, 2007

HEMLIGT

Bara ni som läser här ska nu få veta en STOR hemlighet:
Alldeles vid infarten till vårt Badberg (i Barndomslandet) har de första gula kantarellerna tittat upp i mossan.
Sex stycken finns det, ingen med större hatt än en kvadratcentimeter.
Men det tänker jag verkligen inte berätta för någon. Hoppas bara att ingen annan ser dem.
Har jag tur hinner jag tillbaka och kan ta dem (och helst fler!), när de är lite mer fullvuxna.
Mmmm så gott…

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym1:53 em

    Åhhh...kantareller. Jag vill ha. Suck! Smörstekta på rostat bröd, i en omelett....åhhh.

    Välkommen tillbaks efter besöket i Barndomslandet!

    SvaraRadera
  2. Anonym3:08 em

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Längtar efter kantarellsmaken jag också... När mina svärföräldrar dog, försvann svampplockandet... tyvärr...

    SvaraRadera
  4. Om någon undrar, så var den bortplockade kommentaren ett spam. Någon som på portugisiska ville sälja "personliga skjortor". Det får han göra någon annanstans.

    SvaraRadera