onsdag, juli 10, 2013

Fånge i WF-träsket

Jag skulle ju aldrig hamna där. Hade jag tänkt. Men naturligtvis trillade jag dit. Spelar Word Feud med liv och lust, vinner ibland, förlorar ibland, kämpar energiskt i varje match.

Så i dag hände det.  Alldeles nyss, faktiskt, på vägen hem från jobbet - jag använder bussresorna till spel ...
Har öppningsdrag på "random board", en spelplan där bonusrutorna kan hamna precis hur som helst. Lägger VERSAL och döm om min förvåning när poängen kommer upp: 594!!!!

Definitivt rekord för ett enda ord för mig.
Bifogar bildbeviset, även om det var svårplåtat.
Och om jag var fånge i WF-träsket redan tidigare, så sitter jag nog ännu hårdare fast där nu. Även om min motspelare svarade med IVER tror jag han får svårt att komma ikapp, hur ivrig han än må vara.

594 poäng på sex alldeles vanliga bokstäver! Slår du det?
Att jag i upphetsningen glömde kliva av bussen spelade ju ingen roll. Missar du en hållplats står dig om inte tusenden, så  åtminstone tio åter.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Har aldrig testat men det verkar vara livsfarligt!

    SV: Har nu lagt till din blogg på Skyltsöndag-listan. Vad bra att du påpekade det för jag har helt enkelt missat... det var inte medvetet. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym10:21 em

    Svårslaget, tror jag!

    SvaraRadera
  3. Den er vanskelig å slå, tror jeg.
    Og nå er du nok skikkelig fanget.
    Ha en flott kveld.
    Mormor

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag VET att om jag började spela så skulle jag bli fast. Så jag har spelat en enda gång, mot sonen som ville testa, och då förlorade jag. Skönt, för då var jag ite så lockad att fortsätta sen...

    SvaraRadera
  5. Vanligt alfapet älskar jag - men jag vågar inte bli fast. Har inga bussresor att skylla på... det räcker med att jag kollar facebook vid varje reklampaus och lite annars också.

    SvaraRadera
  6. Anonym12:16 em

    Förstår inte mycket av reglerna för WF, men du förtjänar förmodligen ett stort : GRATTIS!
    Att du är bra på ord visste jag redan. Oslagbar? Det svarat kan jag inte ge :o)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  7. Det där är oslagbart! Men på random kan det bli höga poäng.
    Jag spelar också WF men nu tycker jag det är "mer sport" att spela på den vanliga spelplanen och jaga poängen där.

    WF är ett roligt spel om man gillar ord tycker jag.

    Lisbeth

    SvaraRadera