måndag, maj 30, 2016

Ny vecka – nya liv

Jag promenerar längs Årstaviken när en koltrast nästan flyger in i mitt hår, för att landa bara decimeter från mitt ansikte.
Och visst fattar jag att det är bråttom! För där ligger de ju, ungarna, och väntar på mat och godis och lite föräldranärvaro! Jag tror att de är tre till antalet, men det är svårt att avgöra.

Envist stod jag kvar med kameran i högsta hugg, i hopp om bättre bilder, men koltrastparet ansåg inte att min närvaro var önskvärd. Så när en fet mask och något annat smaskigt bara flögs förbi de gapande näbbarna gav jag upp, för småttingarnas, framtidens och familjefridens skull.

Hoppas inte någon katt har vägarna förbi, för det här boet måste vara ett av de mest lättplundrade som någonsin byggts.
I bästa fall fostras här nya mästersångare! De är SÅ välkomna till världen!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt att du fått sådana bilder - det lönar sig med tålamod.
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt att du kunde se dem på så nära håll' hoppas de överlever sin farliga position.

    SvaraRadera
  3. (yngsta barnbarnet heter Elsa efter gammelmormor - nu bland de populäraste namnen)

    SvaraRadera