onsdag, oktober 26, 2016

Fruktbart

Det var en knepig natt. John Blund hade tagit ledigt, eller så skolkade han bara. Hur som helst fanns han inte på plats. Jag var klarvaken.

Vid tretiden gick jag till köket, tog ett glasmjölk och en knäckemacka. Två mackor, faktiskt. Det hjälpte inte. Kollade mobilen. Testade. Jovisst, en wordfeud-kamrat var också vaken! Vi la ett par ord var i nattmörkret. Så blev det dags för ett nytt spel och öppningsdraget var mitt.

Med just denna kamrat (och endast med henne) spelar jag på så kallat "random board", vilket betyder att rutorna som ger extra poäng ligger huller om buller, olika varje gång. Den här gången låg de uppradade, bara att hämta  om man har rätt bokstäver ...

Jag hade det. Det blev en liten nattlig fruktstund med smak av päron, en smak som klart påminde om segerns sötma. 1768 poäng! Definitivt personligt rekord för mig. Över 1000 bättre än mitt gamla, satt för två och ett halvt år sedan när jag fick ut KNULLA och belönades med 756 poäng.

Visst, jag känner till att det är lite lätt gammeldags att spela Wordfeud. Men det har ändå sin ljusa och fruktbara stunder, håll med om det. Kan pigga upp när John Blund vägrar göra sin plikt.

UPPDATERING: Slutresultatet blev 2098 poäng. Bara möjligt på "random board" och alltså delvis beroende på tur. Men inte enbart!!! :-D

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. (jag är ännu mer gammaldags och plockar fram den där gamla lådan, ibland med riktig ordbok till av papper - när tvister uppstår)

    SvaraRadera
  2. Stackars motspelare, kan nästan gissa vem, med tanke på tidpunkten.

    SvaraRadera
  3. Hannele - "äkta" Alfapet är en höjdare!
    Golftrippen - du gissar med all säkerhet rätt.

    SvaraRadera