måndag, december 23, 2019

God jul!

Önskar er alla en riktigt härlig och god jul. Den må vara grön, men grönt är ju en vacker färg, grön mat är nyttig, grön el bättre än annan sägs det (fast jag aldrig har förstått hur jag kan vara säker på att strömmen i mina ledningar är grön) och grön står ju också för ungdom, så varför klaga alternativet är förstås att flytta till Norrland ... men det är inte aktuellt för min del, så jag nöjer mig med det gröna. Och röd poinsettia/julstjärna.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. God Jul till dig också! Idag har jag gjort din tyrolersallad, ska smaka gott nu till lite middag, dan före dopparedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så kul att du ville prova! Hoppas du blir nöjd! Önskar dig härliga helger!

      Radera
  2. Din tyrolersallad har verkligen blivit en succé! Det är inte bara Susjos som har lagat den efter ditt inlägg!
    Önskar dig också en God Jul med eller utan grön el, men med en fin julstjärna istället:-)

    SvaraRadera
  3. Önskar jag också kunde göra din sallad men med äpple i skulle den ratas av en del i familjen. Nåväl... Hoppas du får en riktigt fin jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du inte berättar att äpple ingår tror jag att det funkar - med en extra gnutta senapspulver, gärna! Önskar dig en härlig helg, roligt att du är en sån flitig gäst hos K-häxan!

      Radera
  4. God rosa jul och njut av barnbarnet! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack detsamma, gör mitt bästa!

      Radera
  5. God Jul! Håller med dig, en grön jul kan vara fin ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror ju på vad man tar sig för, eller hur? God jul!

      Radera