fredag, december 27, 2019

Förbjuden njutning

Jo då, nog vet jag att det är helt fel. Ett etikettsbrott utan like.
Men vad går upp mot förbjuden njutning, jag bara frågar?
Alltså trillade jag dit när Gunnarssons "specialkonditori" på Götgatan skyltade med semlor i dag.

Det blev en, av lyxvarianten, den med extra allt. I stället för lunch ...
Kan dock lova att det ska ta ett bra tag tills det är dags för en semla igen. Fast detta var ju inte årets första, utan snarare årets sista, eller hur?

Copyright Klimakteriehäxan 

10 kommentarer:

  1. Enda sättet att övervinna en frestelse är att falla för den, sa Oscar Wilde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han sa många kloka saker den mannen!

      Radera
  2. Ojojoj, så får man INTE göra! :D Hu! Innan nyår till och med! Vet du, det var nog en kvarglömd semla från 2019! Visst var det så!

    (Oj så gott med semlor!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä visst har jag handlat helt fel??? Men gott var det! I Spanien lär du inte hitta några ...

      Radera
  3. Hahaha!
    Kollade faktiskt idag om bageriet hos den lokala ICA hade semlor "på programmet". Det hade den ifjol, men det var uppenbarligen ingen succé. Såg inga semlor på de andra konditorierna heller.
    Så lyllo dig som gillar semlor:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får dock inte bli för många ... men den här var supergod!

      Radera
  4. före nyår har jg inte testat... delar ofta med maken, eller köper mini-varianten

    SvaraRadera
    Svar
    1. njuter av mina brittiska julkakor än ❤️

      Radera
  5. Vilken läckerhet, så här på årsslutet!
    Mmmm....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var urgod. Tyvärr, ska jag kanske tillägga ...

      Radera