söndag, december 29, 2019

Ett gott råd från doktor Spock

Naturligtvis vet jag att det som hänt mig inte är unikt, egentligen.
Naturligtvis vet du som läser detta att jag vet. Kanske har du faktiskt själv haft exakt samma unika upplevelse?
Den att få ett barnbarn, nämligen.

Det heter att mirakel inte inträffar. Men det gör de ju. Efter månaders väntan möter man en ny liten människa, med tio tår, tio fingrar, små fina naglar, perfekta snäckor till öron, en liten näsa som gjord att pussa på och en fulländad amorbåge. För att peka på några detaljer.
Det verkliga miraklet är ju att det över huvud taget blir barn. /forts/

Vill du nu veta vilket det allra bästa rådet den världsberömde doktorn Benjamin Spock gav till en nybliven förstagångsförälder? 
Klicka in dig hos News55 och läs hela min krönika, så får du veta.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. tja, det roligaste är när de har egna tankar, tidigt, man lär sig mycket av de små ❤️

    SvaraRadera
  2. Ååååhhhh så glad och stolt du är över barnbarnet! Härligt att läsa. Pojken verkade vara riktigt efterlängtad, eller...

    Utan att veta om det och utan att bry sig om annat än mjölkfabriken är han redan efter några veckor en "rikskändis". Om sisådär 10 år eller så kan du alltid visa honom din krönika. Vad heter han förresten?

    PS. Då jag varken har barn eller barnbarn trodde jag att Doctor Spock var huvudkaraktären i Star Trek, men han finns ju på riktigt, Doctor Spock alltså. Det var nåt nytt för mig! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spock var epokgörande - tror att han har betydelse fortfarande. Mitt barnbarn heter Klas och är en lite pärla! förstås!

      Radera