söndag, oktober 11, 2020

CITAT om kärlek

"Under veckorna som följer kan jag knappt längre sköta mitt jobb, sover bara några timmar per natt, är mer tankspridd än vanligt, glömmer att betala räkningar, får parkeringsböter, missar möten, förlägger saker, går fel. /.../ Är det så här kärlek ser ut i en tid av corona, då biografer och teatrar är stängda och barer och restauranger gapar tomma? /.../ 'Filofobi' kallas det tydligen när man är rädd för kärlek och jag nickar mig igenom listan av symptom: darrig, yr, vacklande, svettningar. Det är symptom som springer ur rädslan, osäkerheten, skörheten. /.../ Jag är inte längre rädd för tvåsamheten. Inte rädd för att åldras och krokna och dö. Inte med henne vid min sida."

-Dessa ord om nyväckt kärlek finns i dag att läsa i Svenska Dagbladet i en lång och väldig personlig, för att inte säga privat, text skriven av Carl Cederström, företagsekonom, författare och SvD-medarbetare. För inte så länge sedan gick han ut och förklarade att celibat var framtiden, åtminstone för honom. Det blåser andra vindar nu! För han har träffat en kvinna som fått honom att tänka om. Relationen är bara ett drygt halvår gammal, men känslan stark.  Hans partner och Hon som kom tillbaka med kärleken till hans liv är en av Sveriges mesta tv-kändisar bakom kamerorna: Karin af Klintberg, prisbelönt för en rad tv-produktioner, idespruta, regissör m m. Det här paret kommer vi att få läsa mer om, tro mig!

2 kommentarer:

  1. nytt ämne du tar upp... ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tycker du jag ägnar mig för lite åt Kärleken???

      Radera