söndag, april 15, 2018

Två sanningar och en lögn

Dags att bekänna färg, för i dag ska vi komma med facit, vi som hängde på Kulturkollos uppmaning. Den gick ut på att berätta tre saker om sig själv, två ska vara sanna och en ska vara falsk.
I mitt fall ser det ut så här:

1. Den så kallade Kulturprofilen har jag mig veterligen aldrig varit i närheten av. Vilket känns helt OK.

2. Visst har jag besegrat Mats Wilander, men förvisso inte på tennisbanan. Däremot vann jag klart en Othello-match. Året var 1985. Han har aldrig fått chansen att ta revansch ...

3. Och jo då, trots grundmurad respekt för vatten, både i fast och flytande form, har jag med nöd och näppe klarat livhanken i obehagliga situationer, minst tre gånger: i Medelhavet, i Årstaviken och i Stilla Havet.

Först en lögn, sedan två sanningar alltså.
Ingen som svarade gissade rätt! Alltså kan jag faktiskt ljuga fast jag inte trodde det ...

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. trodde det var Go på bilden, ganska trevligt det med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go har jag aldrig spelat, varken med Wilander eller nån annan!

      Radera
  2. men det var väl en användbar färdighet!

    SvaraRadera
  3. Håll dig borta från vatten i fortsättningen! Ta en whisky istället ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Whisky nej tack, det har jag inte lärt mig att gilla ... än i alla fall ... men bada vill jag ändå fortsätta göra!

      Radera