torsdag, mars 28, 2019

CITAT: Vackert hemma

"Ha bara sådant i ditt hem som du vet är användbart eller som du tycker är vackert."

-Klokt heminredningsråd från den berömde brittiske designern William Morris (i min egen fria översättning). Ni minns om inte annat hans klassiska tapet- och textilmönster, nyligen utställda på Millesgården på Lidingö. För min del anstränger jag mig för att leva som Mr Morris lärde. Just i dag försöker jag få lite vårkänsla inomhus också, med hjälp av blommande kuddar. Kuddar som, det har ni redan räknat ut, jag tycker är vackra ...

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Härliga färger och väldigt vackra kuddar.

    Jisses människa, hur mycket kuddar har du där hemma egentligen? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt många, det går inte att förneka ... men jag trär ofta nytt fodral på gammal kudde!

      Radera
  2. ingenting i mitt hem är användbart

    SvaraRadera