fredag, mars 29, 2019

Mamma?!?!

Min glada och härliga väninna, nyss fyllda 70, är ute på stan. Hamnar vid ett rödljus. Bredvid henne en ung pappa med barnvagn. Barnet i vagnen tittar på tanten, tar nappen ur munnen och säger så gulligt:
-Mamma!!!

Hoppsan, det var faktiskt lite oväntat eller hur? Vad svarar man? Tja, min kompis behöver inte tänka länge trots att det väl faktiskt handlade om en smärre chock. Berättar:
-Jag sa till pappan att jag nog inte riktigt kom ihåg allt men att jag självklart tar mitt fulla ansvar!

Huruvida en annan kvinna, en yngre och medlem i den lilla familjen, fått kännedom om detta snabba replikskifte vet jag förstås inte.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Din väninna fanns sig bra! En härlig replik!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Helt underbart! Men vad sa han, pappan?! Alltså, jag sitter och skrattar högt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag skrattar fortfarande! Helt underbart!

      Radera
    2. Jag skrattar också! Så härligt!

      Radera
  3. Hahaha! Din väninna är verkligen rapp i käften:-) Precis som Emma undrar jag också vad pappan svarade. Antar att han utbrast i ett gott skratt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska fråga hur han reagerade, har inte hört det.

      Radera
  4. Haha! Kul! När våra barn var små, var min man väldigt lik Gösta Linderholm. Dottern blev jätteglad när hon fick se PAPPA på en stor bild i tidningen, och ropade högt. Tur att det inte var lajv.
    (Nu är de inte så lika varandra längre, 40 år senare.)

    SvaraRadera