lördag, juni 26, 2021

Veckans mening – om att vinna pengar

Varje lördag är det dags att presentera en mening som man nyligen läst och reagerat på, på förslag från Skriv-Robert
 Kanske är den ovanligt klok, ovanligt korkad, rolig eller hjärteknipande eller  tja, vad som helst som gör att läsaren stannar till ett par extra sekunder, i igen- eller inkänning. Och läser man Torgny Lindgren, som inte går att tröttna på, finns många chanser. Just nu lyssnar vi i bilen på några avsnitt ur hans "Berättelserna". I "Huset", om kåken som ständigt behöver byggas på och förbättras, finns Gideon och Kajsa som har svårt att få pengarna att räcka till. Gideon hoppas och tror att en lotterivinst ska rädda honom och parets ekonomi. Hustrun har en lite mer pragmatisk inställning (som jag för övrigt delar).
Jag för min del, sade Kajsa, jag har aldrig riktigt kunnat tro på Penninglotteriet. 

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. ingen erfarenhet, köper inte lotter, har tur i kärlek ❤️

    SvaraRadera
  2. Sant! Torgny Lindgren GÅR inte att tröttna på. Jag riktigt hör honom läsa när jag ser citatet. Och nej, jag tror nog inte heller på Penninglotteriet. Finns det kvar förresten? Det händer en gång var tredje år att jag köper en trisslott, och en gång var femte att jag hänger på någon färdig trav- eller tipsrad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deltar i spel och dobbel ungefär lika frekvent som du. Det lönar sig inte ...

      Radera
  3. Så sant! Och Torgny Lindgren gillas han också.
    Men jag minns att mina föräldrar vann en del pengar just på penninglotteriet. Men inte trodde de på det inte. Varken då eller senare. Men vinst blev det några gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis härligt för den som vinner! Men livsfarligt att bygga sin ekonomi på förstås.

      Radera
  4. Håller med Kajsa. :) Iofs är hela livet som ett lotteri, på vinst o förlust. Inte mycket trygghet och säkerhet med något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Man får fortsätta hoppas, om inte på högsta vinsten så i alla fall något!

      Radera
  5. Jag brukar lämna in ett par rader på Euro Jackpot. Vore kul att vinna några hundra miljoner. Nån ska ju göra det och då kan det väl lika gärna bli jag som någon annan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men huvva, vilka problem du skulle få sen!

      Radera
  6. det var väldigt länge sedan jag köpte en trisslott. det kan vara dags nu. några små miljoner skulle jag inte ha några problem med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä bara det inte blir FÖR många så går det nog att hantera ... lycka till!

      Radera