torsdag, september 23, 2021

Bokmässan slår ut i blom

För dagen nyplockad blombukett. Sommarens sista? Samtidigt som bokmässan slår ut i blom.

Torsdag eftermiddag betyder en helgfråga från Mia i bokhörnan, det är sen gammalt ... Det är också tradition att stora bokmässan i Göteborg bryter ut så här års, så i dag är det dags. Vilket får Mia att undra:
Har du köpt biljetter? Play eller Studio?
 
Varken/eller, det är mitt korta svar. Nu har det gått flera år sedan jag åkte till Bok & Bibliotek, och visst kan jag sakna det, men innerst inne undrar jag om jag någonsin kommer iväg dit igen. Mycket har ju förändrats på mässan, inte bara på grund av pandemin. Men om du är en mässbesökare in spe önskar jag dig mycket nöje! Och liiiite avundsjuk är jag nog om jag känner efter ordentligt ...

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Det är extremt mycket folk i vanliga fall så det kan bli jobbigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast det har varit kul att mingla och lyssna på en del begåvade samtal!

      Radera
  2. Har faktiskt aldrig varit på bokmässan i Göteborg men har besökt bokmässan i Frankfurt för många decennier sedan. Snacka om att få ont i fötterna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bekväma kläder och framför allt bekväma skor - det lär man sig snabbt att inte nonchalera!

      Radera
  3. här är det full storm, njöt av regnbåge och solnedgång med son och barnbarn vid hamnen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då kommer väl blåsten åt vårt håll i natt ... höstväder är ofta av det griniga slaget!

      Radera
  4. Jag har varit här förr flera gånger men nu känns det ganska inaktuellt. Finns annat som jag kan tycka är roligare. Jag är inte alls avis för om jag velat hade jag helt klart bokat biljetter och åkt dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog inte sig riktigt likt i år hur som helst, såg bild på ett nästan tomt mässgolv.

      Radera
  5. jättefin bukett! jag gillar lupiner och rölleka. är det gulmåra? jag hade gärna gått på en "gammaldags" mässa. det var jätteroligt på tiden det begav sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte gul- men vitmåra! Såg blåklockor också men de växte så illa placerade att jag lät dem stå kvar.
      Tänk om mässan återuppstår med mingel och allt - då vill jag också dit igen!

      Radera
  6. Vilken fantastisk bukett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev den fin för att vara så sent! Rödklöver, vitmåra, lupiner, rölleka.

      Radera
  7. Aldrig varit på den mässan men när man sett bilder därifrån i år så verkade det vara många stora tomma ytor, såg rätt ödsligt ut tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det såg inte ett skvatt kul eller spännande ut! Bara ödsligt!

      Radera