onsdag, september 01, 2021

Nybakat

Inte för att jag tror att ni bryr er, men jämrans vilken god plommonkaka jag just tagit ut ur ugnen! Gjorde vanligaste sockerkakssmeten och la i mina fådda plommon, sen jag hade delat dem i bitar. Nu är frågan, eftersom jag inte kan lägga in mästerverket i frysen innan det svalnat, ska det hinna svalna? Eller tar kakan bara slut, helt sisådär, genom att den som bakat den petar i sig alltihop alldeles själv? Frågar åt en kompis, ni vet.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. håller utan frys flera dagar... fast kanske inte för kompisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä bäst att ha den djupfryst ... för säkerhets skull ... :-D

      Radera
  2. Hahaha! Det var en himla dum fråga om jag får säga så;-) Återigen överraskar du med en oanad talang;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gillar ju inte söta grejer - men undrar om du skulle kunna motstå denna!

      Radera
  3. Bra att du frågar för en vän. Tror den håller sig några dagar. Beror ju på hur många som passerar den. Kakan verkade väldigt god.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knallgod, faktiskt! Nu i frysen ...

      Radera