söndag, december 16, 2007

Julhälsning

Attans också!
Bankomaten var stängd! Mitt i stora Gallerian! Och jag som var i akut behov av en påfyllning med några hundralappar till julklappsjakten!
Men just som jag skulle snurra runt på klacken och leta efter en ny uttagsmöjlighet såg jag den lilla gula post-it-lappen som hade satts upp ovanför knappsatsen.
”Till dig som den 15/12 glömde dina pengar i bankomaten. Vi kontaktar Handelsbanken så att du får tillbaka alltihop! Hälsningar Lena/Petra”.
Det kallar jag en förstklassig julhälsning. Man kan nästan börja tro på tomten.
Inte för att jag var den som hade sprungit ifrån pengarna, men jag blev glad ändå.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. å så gulligt!
    Jag sprang ifrån 500 kr i en bankomat för några år sedan... men de försvann...annars brukar jag ha tur. Snurrar till det ibland med att glömma plånbok och väska. otaliga är de gånger då rara människor sprungit i fatt mig eller uppmärksammat mig på min glömska innan jag hunnit i väg.
    Ha en trevlig kommande vecka!

    SvaraRadera
  2. Visst är det trevligt med snälla människor! Hoppas Lena o Petra verkligen gjorde som de skrev på lappen!

    SvaraRadera
  3. Anonym9:21 em

    Vaddå, min bank säger att det inte längre finns bankomatkort utan betalningsfunktion.

    SvaraRadera